Subject: FW: Selgitustaotlus/Küsimus määruse "Laulu- ja tantsupeo liikumises osalevate kollektiivide tööjõukulu toetus (juhendajate palgatoetus)" rakendamise kohta
From: Merle Põld <[email-masked]>
To: "KUM min" <[email-masked]>
Date: Thu, 9 May 2024 15:32:25 +0300

Tere

Palun registreerida ja suunata mulle.

Aitäh,

Merle

From: Tempera koor <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 9, 2024 3:05 PM
To: Merle Põld <[email-masked]>
Cc: Siiri Pelisaar <[email-masked]>; Helen Kranich 
<[email-masked]>; Kadri Kilvet <[email-masked]>
Subject: Selgitustaotlus/Küsimus määruse "Laulu- ja tantsupeo liikumises 
osalevate kollektiivide tööjõukulu toetus (juhendajate palgatoetus)" 
rakendamise kohta

Lugupeetud kultuuriministeeriumi õigusosakond

Pöördun Teie poole küsimusega juhendajate palgatoetusmeetme rakendamise 
kohta.

Kas ja millised võimalused on aasta kestel 2024. aastaks taotletud 
toetuslepingu üleandmiseks teisele tööandjale/taotlejale (juriidilisele 
isikule, kes vastab määruses toodud nõuetele). Et kas toetus on isikuga 
(juhendajaga ja tema kollektiividega) seotud ja kaasa liikuv või 
taotlejapõhine. Et kui taotleja saab olla juriidiline isik, siis kas leping 
on üleantav teisele juriidilisele isikule või mitte.

Kuna meieni on jõudnud väga erinevat teavet, siis palume Teilt kui määruse 
andjalt selgitust, et milline on olnud Teie mõte ja tahe määruse andmisel.

Kooli pidaja esindaja info oli, et seda toetust saab üle anda järgmisel 
juriidilisele isikule, st uuele tööandjale. Nendele väidetavalt oli nii 
vastatud (kahjuks ei oska öelda, kellelt nende teave pärineb ega pole meile 
ka esitatud sellekohast kirjalikku kinnitust).

Juhtumi, olukorra kirjeldus:

meie MTÜ Temperamuusik oleme meetme algusest peale olnud toetuse saajad ja 
väga tänulikud, et selline meede on. Meie juhendaja on Signe Rõõmus ja 
kollektiiv koor Tempera.

Signe Rõõmusel on lisaks veel koore, sh kolm koolikoori.

22. märtsil 2024 lõppes koorijuht (ja ka muusikaõpetaja) Signe Rõõmusel 
töösuhe Võru kesklinna kooliga (kes on taotlenud kolme koolikoori 
juhendamise eest toetust). MTÜ Temperamuusik soovib senised koolikoorid 
võtta samuti enda alla, st et alates aprillist 2024 oleksid varasemad Võru 
kesklinna kooli mudilaskoor, lastekoor ja poistekoor MTÜ Temperamuusiku 
kollektiivid, nagu koor Tempera.

Kas kool saab juhendaja palgatoetuslepingu alates aprillist 2024 - detsember 
2024 anda üle MTÜ Temperamuusikule, et ka seniste koolikooride puhul oleks 
tööandja Võru kesklinna kooli asemel MTÜ Temperamuusik.  Või peab kool 
esitama teavituse/aruande, et andmed on muutunud ja ülejäänud summast 
loobuma, st tagastama riigile.

Kui üleandmine on võimalik, siis kuidas toimub aruandlus - I kvartali 
aruande esitab kool ja edaspidi MTÜ? Kas koorid on MTÜ mõttes uued 
kollektiivid või kuidas tuleb pidada /näidata nende tegevuse ajalugu. 
Juhendaja/koorijuht on kogu aeg olnud Signe Rõõmus.

Kui MTÜ hakkab oktoobris uueks aastaks toetust taotlema, siis kas siin 
esinevad mingid piirangud/nüansid, milliseid esinemisi saame näidata, kui 
varem ei olnud need koorid MTÜ hallata. St, kas need koorid on kui uued 
koorid või kui 2024. toetuse on saanud üle anda MTÜle, siis saab näidata 
vähemalt 2024. aasta laulupidusid (Uma Pido).

Kuna koorijuht on jätkanud tööd nende samade lastekollektiividega, st endine 
tööandja, kool, ei ole samadele kooridele koolis uut koorijuhti taganud ning 
ka kooli pidaja on seisukohal, et kooride tegevus peab jätkuma (et lapsed 
saaksid osaleda Uma Pidol, milleks on aasta jooksul tööd ja ettevalmistus 
tehtud) ning tal on õigustatud ootus aprillis tehtud töö eest tasu saada, 
siis on vaja selgust, kuidas, kes, mida peab tegema, et toetusperioodi 
kestel toimunud muudatuse tõttu koorijuht ja lapsed ei kannataks.

Ette tänades ja vastust ootama jäädes.

Lugupidamisega

Epp Vana

MTÜ Temperamuusik juhatuse liige

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

5333 2598